Újratervezés – a 2021. évi gyülekezeti hittanos táborunkról

Sok áldott előkészületet követően július 26-án, hétfő reggel gyülekeztek a nagyatádi református hittantábor résztvevői a templom udvarán, hogy ki kerékpárra pattanva, ki autóba ülve felkerekedhessen Somogyszob irányába, idei táborunk helyszínére az Erdei Iskolába.

A szobák elfoglalását követően tábornyitás, áhítat és az első tanítás várta a 37 gyermeket. Ebéd után újra biciklire pattantak a résztvevők és meg sem álltak egészen Kaszóig, ahol erdei játszótér, friss levegő, édes alma és a bátrabbakat a lombkorona tanösvény várta.

Jakab Enikő lelkipásztor délelőttönként áhitatot tartott

Kedden a reggelit és az áhitatot, énekeket követően szintén a KOEN alapítvány Újratervezés című bibliai tanítását hallgathatták meg a táborozóink. Köszönjük Andrási Károlyné Tóth Franciska Ilona, lábodi lelkipásztor asszony szolgálatát és az általa hozott közös játékokat is, melyeket érdekes és örömteli volt kipróbálni.

Franciska néni tanításai…
…és játékai is érdekesek voltak.

A délutáni programot sem úsztuk meg szárazon, hiszen a csurgói uszoda és strand vizében lubickolhattunk. Az uzsonnát is a közelben levő játszótéren költöttük el, hogy aztán visszabuszozhassunk táborhelyünkre.

Egy csepp alkohol nélkül ittasnak érezhettük magunkat, de volt, aki többször is bement a fordított házba.

Szerdán a megszokott délelőtti menetrend és finom ebéd után ismét buszra szálltunk, hogy Siófokon a fordított házban is szédelegjünk, majd uzsonnázzunk és a Balaton-partra is lesétáljunk. Este pedig a Zamárdiban állomásozó Richter cirkusz előadásában gyönyörködhettünk. Bohóc, egzotikus állatok, artisták, légtornászok, vakmerő motorosok, idomított lovak… felsorolni is nehéz lenne a sok élményt. A gyerekek sem bánták, hogy kicsit később értünk vissza és fáradtabban kellett álomra hajtsák fejüket.

Akik a Vilma házba mentek, nem bánták meg!

A csütörtöki délután a Vilma házban kezdődött, majd a családi délutánnal folytatódott, ahol Tamás Csaba polgármester-pörköltje most is nagyon jól sikerült. Köszönjük szépen!

A családi délutánon a kedvenc tábori énekeinket énekeltük el a vendégségbe érkezett rokonok számára.

A pénteki nap méltó lett az egész hét címéhez: Újratervezés történt. De így is nagyszerű délelőttünk lett a somogyszobi református templomban, ahol Galambfalvi Márton helyi lelkipásztor mesélt a templomról (és megmutatta a gyülekezeti termet is) és a gyülekezetről és Jakab Enikő lelkipásztor asszony az aznapi áhítatban csokorba foglalta az egész hét bibliai tanításait is. Szépen zengett énekünk, szállt a mennybe imádságunk.

A tábor végére mindenki fejből tudta a hét aranymondását (bibliai idézetét):

Ez az én szeretett Fiam, akiben gyönyörködöm, őt hallgassátok!

Máté evangéliuma 17,5

A táborozók nem bánták, hogy (a hét folyamán másodjára) az ebéd pénteken pizza lett. Akivel sikerült beszélni, akit meg tudtunk kérdezni, mindenki szívesen maradt volna még egy hetet; és örömmel várja a jövő évi tábort is!

Nagy köszönet illeti Lukács Anikó presbiter testvérünket, aki nagy részt vállalt a szervezésből és lebonyolításból, de köszönet minden segítőnek, szervezőnek, lebonyolítónak! Legfőképpen a mindenható Istennek adunk hálát!

Soli Deo Gloria – Egyedül Istené a dicsőség!